ГоловнаАрхiв номерiв2017Том 25, випуск 1 (90) Інноваційні напрямки медико-психологічної реабілітації дітей з синдромом дефіциту уваги та гіперактивності
Назва статтi | Інноваційні напрямки медико-психологічної реабілітації дітей з синдромом дефіциту уваги та гіперактивності | ||||
Автори |
Козявкін Володимир Ілліч Шестопалова Людмила Федорівна Бородавко Оксана Олександрівна Гордієвич Михайло Степанович |
||||
З рубрики | ПРОБЛЕМНІ СТАТТІ | ||||
Рiк | 2017 | Номер журналу | Том 25, випуск 1 (90) | Сторінки | 19-22 |
Тип статті | Наукова стаття | Індекс УДК | 616.89-008.47-053.2-009.2 | Індекс ББК | - |
Анотацiя | Метою роботи було — апробувати систему інтенсивної нейрофізіологічної реабілітації (СІНР) як інноваційну технологію реабілітації дітей з синдромом дефіциту уваги та гіперактивності (СДУГ) і оцінити її ефективність. СІНР складається з двох підсистем, а саме — підсистеми інтенсивного корегування та стабілізації і потенціювання ефекту. В основу системи реабілітації покладено полімодальний підхід із застосуванням різнобічних методів впливу, які доповнюють один одного і спрямовані на глобальну мобілізацію компенсаторних механізмів організму з використанням пластичних можливостей як нервової системи, так і організму загалом. Оцінення ефективності СІНР показало, що в результаті її застосування у 93,9 % дітей зі СДУГ спостерігалася позитивна динаміка параметрів психічного онтоґенезу та розвитку рухової сфери різного ступеня вираженості, у 6,1 % пацієнтів істотного поліпшення не відзначено. У хворих в процесі реа біл ітації за СІНР відбувалась позитивна трансформація паттерну показників, які відображають параметри психічного онтоґенезу дитини, зокрема рівень їх комунікативного, інтелектуального та мовного розвитку. СІНР проф. В. І. Козявкіна є новітньою реабілітаційною технологією, що її можна використовувати для ефективної реабілітації хворих на СДУГ, в ході якої відбувається нормалізація нейроонтоґенезу дитини. | ||||
Ключовi слова | діти, синдром дефіциту уваги та гіперактивності, дизонтоґенез, інтелектуальний розвиток, психічні функції, реабілітація, система інтенсивної нейрофізіологічної реабілітації | ||||
Доступ до повної статтi pdf | Скачати | ||||
Перелiк використаної лiтератури |
1. Фесенко Е. В., Фесенко Ю. А. Синдром дефицита внимания и гиперактивности у детей. СПб. : Наука и Техника, 2010. 384 с. 2. Заваденко Н. Н. Гиперактивность и дефицит внимания в детском возрасте. Москва, 2005. 256 с. 3. Sergeant J. The cognitive-energetic model: an empirical approach to attention-deficit hyperactivity disorder // Neurosci. Biobehav. Rev. 2000. № 24 (1). — P. 7—12. 4. Чутко Л. С., Сурушкина С. Ю. Клинич еск ая гетерогенность синдрома дефицита внимания // Журнал неврологии и психиатрии им. С. С. Корсакова. 2008. № 8. С. 123—131. 5. Barkley R. A., Benton C. ADHD in the Classroom. Strategies for Teachers. NY : Guilford, 1994. 343 p. 6. Smith A., Taylor E., Rogers J. W. Evidence for a pure time perception deficit in children with ADHD In Process Citation // J. Child Psychol. Psychiatry. 2002. № 43(4). P. 529—542 7. Kratochvil C. J., Heiligenstein J. H., Dittmann R. Atomoxetine and methylphenidate treatment in children with ADHD: a prospective, randomized, open-label trial // J. Am. Acad. Child. Adolesc. Psychiatry. 2002. Vol. 41, № 7. P. 776—784. 8. Стан психічного здоров'я дитячого населення України та організація психіатричної допомоги / [В. С. Підкоритов, Л. І. Дьяченк о, О. Є. Кутіков та ін.] // Журнал психиатрии и медицинской психологии. 2012. № 3 (30). С. 5—15. 9. Цветкова Л. С., Цветков А. В. Нейропси хо логи чес кое консультирование в практике психолога образования. Москва : Спорт и культура, 2012. 126 с. 10. Микадзе Ю. В. Нейропсихология детского возраста : учебное пособие. СПб. : Питер, 2014. 288 с. 11. Глозман Ж. М., Потанина А. Ю., Соболева А. Е. Нейроп сихол огич еск ая диагностика в дошкольном возрасте. 2-е издание. СПб. : Питер, 2008. 80 с. 12. Козявкін В. І. Система інтенсивної нейрофізіологічної реабілітації за методом Козявкіна. Львів; Трускавець : «Малти-М», 1999. 280 c. 13. Козявкін В. І., Шестопалова Л. Ф., Підкоритов В. С. Дитячі церебральні паралічі. Медико-психологічні проблеми. Львів : НВФ Українські технології, 1999. 144 c. 14. Niethard F. U. Kinderorthopädie. Stuttgart: Georg Thieme Verlag 1998. P. 147—149. 15. Равен Дж. К., Стайл И., Равен М. Цветные прогрессивные матрицы: классическая форма. Москва : Когито-Центр, 2004. 72 с. 16. Романчук О. И. Синдром дефицита внимания и гиперактивности у детей. Москва : Генезис, 2010. — 336 с. |