ГоловнаАрхiв номерiв2023Том 31, випуск 1 (114)Типологія станів психічного виснаження у студентів молодших курсів медичного закладу вищої освіти
Назва статтi Типологія станів психічного виснаження у студентів молодших курсів медичного закладу вищої освіти
Автори Єфіменко Сергій Олегович
З рубрики ДІАГНОСТИКА ТА ЛІКУВАННЯ НЕВРОЛОГІЧНИХ, ПСИХІЧНИХ ТА НАРКОЛОГІЧНИХ РОЗЛАДІВ
Рiк 2023 Номер журналу Том 31, випуск 1 (114) Сторінки 26-29
Тип статті Наукова стаття Індекс УДК 616.891.4:61:378.4-057.875 Індекс ББК -
Анотацiя DOI: https://doi.org/10.36927/2079-0325-V31-is1-2023-3

 Незважаючи на велику кількість наукових робіт, що присвячені темі психічних пору- шень у студентської молоді, питання структурно-динамічних особливостей та клінічного поліморфізму цих станів розкрито недостатньо. Мета: на підґрунті аналізу клініко-психопатологічних та патопсихологічних особливостей станів психічного виснаження у студентів молодших курсів медичного закладу вищої освіти (ЗВО) сформувати їх типологію та встановити структурно-динамічні особливості. Методи, що були використані: клініко-психопатологічний, патопсихологічний та клініко- статистичний. За результатами проведеного клініко-психопатологічного та патопсихологічного аналізу станів психічного виснаження у представників сформованого контингенту студентів молод- ших курсів медичного ЗВО визначено декілька клінічних варіантів досліджуваного явища. Зокрема, було виокремлено дезадаптивний, конфронтаційний, демотиваційний, гіперанксі- озний та соматоформний варіанти стану психічного виснаження. У студентів першого року навчання найтиповішими були дезадаптивний та гіперанксіозний варіанти — 11 (25,0 %) та 15 (31,1 %) студентів відповідно; у студентів другого року навчання — конфронтаційний та демотиваційний — 16 (33,3 %) та 14 (29,2 %) студентів відповідно; у студентів третього року навчання — конфронтаційний, демотиваційний та гіперанксіозний варіанти — 20 (26,7 %), 25 (33,3 %) та 15 (20,0 %) студентів відповідно. Виявлено типологію станів психічного виснаження у студентів молодших курсів медичного ЗВО, виокремлено та описано п’ять клінічних варіантів досліджуваного явища. Встановлено, що патоґенез виявлених варіантів психічного виснаження відображується у їх клінічному наповненні та інтимно пов’язаний із особистісними характеристиками студентів.
Ключовi слова психічне виснаження, емоційне вигоряння, дезадаптація, студенти, психотерапія
Доступ до повної статтi pdf Скачати
Перелiк
використаної
лiтератури
1. Babatina S. I. Osoblyvosti spryiniattia ta perezhyvannia chasu u studentiv na etapi adaptatsii ta identyfikatsii. Nauka i osvita. 2013. No. 7. С. 120—125. http://dspace.pdpu.edu.ua/ bitstream/123456789/7041/1/Babatina.pdf
2. Ivashhenko V. V., Ivashhenko A. V. Sindrom e'mocional'nogo vy'goraniya u studentov medicinskogo vuza na klinicheskoj kafedre (o veroyatnosti vozniknoveniya i merax profilaktiki). Visnyk VDNZU «Ukrainska medychna stomatolohichna akademiia». 2013. T. 13, Vyp. 1 (41). S. 269—299.
 3. Hrytsuk O. V. Emotsiini stany studentiv yak metakohni- tyvne utvorennia. Nauka i osvita. 2014. № 6. S. 30—34.
4. Hope V, Henderson M. Medical student depression, anxie- ty and distress outside North America: a systematic review. Med Educ. 2014 Oct;48(10):963-79. doi: 10.1111/medu.12512. PMID: 25200017.
5. Golovskaya I. G., Dalakova A. S. Vozniknovenie sindroma vy'goraniya na rannix e'tapax professional'nogo stanovleniya lichnosti. Nauka i osvita. 2013. № 7. S. 224—229.
6. Chugunov V. V. Norma v psixiatricheskom izmerenii : mono- grafiya. Lvov : Magnoliya-2006, 2021. 632 s.
7. Pereira MA, Barbosa MA, de Rezende JC, Damiano RF. Medical student stress: an elective course as a possibility of help. BMC Res Notes. 2015 Sep 10;8:430. doi: 10.1186/s13104- 015-1399-y. PMID: 26358029; PMCID: PMC4566435.
8. Slavin SJ, Chibnall JT. Finding the Why, Changing the How: Improving the Mental Health of Medical Students, Residents, and Physicians. Acad Med. 2016 Sep;91(9):1194-6. doi: 10.1097/ ACM.0000000000001226. PMID: 27166866.