ГоловнаАрхiв номерiв2023Том 31, випуск 1 (114)Типологія станів психічного виснаження у студентів молодших курсів медичного закладу вищої освіти
Назва статтi | Типологія станів психічного виснаження у студентів молодших курсів медичного закладу вищої освіти | ||||
Автори |
Єфіменко Сергій Олегович |
||||
З рубрики | ДІАГНОСТИКА ТА ЛІКУВАННЯ НЕВРОЛОГІЧНИХ, ПСИХІЧНИХ ТА НАРКОЛОГІЧНИХ РОЗЛАДІВ | ||||
Рiк | 2023 | Номер журналу | Том 31, випуск 1 (114) | Сторінки | 26-29 |
Тип статті | Наукова стаття | Індекс УДК | 616.891.4:61:378.4-057.875 | Індекс ББК | - |
Анотацiя | DOI: https://doi.org/10.36927/2079-0325-V31-is1-2023-3 Незважаючи на велику кількість наукових робіт, що присвячені темі психічних пору- шень у студентської молоді, питання структурно-динамічних особливостей та клінічного поліморфізму цих станів розкрито недостатньо. Мета: на підґрунті аналізу клініко-психопатологічних та патопсихологічних особливостей станів психічного виснаження у студентів молодших курсів медичного закладу вищої освіти (ЗВО) сформувати їх типологію та встановити структурно-динамічні особливості. Методи, що були використані: клініко-психопатологічний, патопсихологічний та клініко- статистичний. За результатами проведеного клініко-психопатологічного та патопсихологічного аналізу станів психічного виснаження у представників сформованого контингенту студентів молод- ших курсів медичного ЗВО визначено декілька клінічних варіантів досліджуваного явища. Зокрема, було виокремлено дезадаптивний, конфронтаційний, демотиваційний, гіперанксі- озний та соматоформний варіанти стану психічного виснаження. У студентів першого року навчання найтиповішими були дезадаптивний та гіперанксіозний варіанти — 11 (25,0 %) та 15 (31,1 %) студентів відповідно; у студентів другого року навчання — конфронтаційний та демотиваційний — 16 (33,3 %) та 14 (29,2 %) студентів відповідно; у студентів третього року навчання — конфронтаційний, демотиваційний та гіперанксіозний варіанти — 20 (26,7 %), 25 (33,3 %) та 15 (20,0 %) студентів відповідно. Виявлено типологію станів психічного виснаження у студентів молодших курсів медичного ЗВО, виокремлено та описано п’ять клінічних варіантів досліджуваного явища. Встановлено, що патоґенез виявлених варіантів психічного виснаження відображується у їх клінічному наповненні та інтимно пов’язаний із особистісними характеристиками студентів. |
||||
Ключовi слова | психічне виснаження, емоційне вигоряння, дезадаптація, студенти, психотерапія | ||||
Доступ до повної статтi pdf | Скачати | ||||
Перелiк використаної лiтератури |
1. Babatina S. I. Osoblyvosti spryiniattia ta perezhyvannia
chasu u studentiv na etapi adaptatsii ta identyfikatsii. Nauka
i osvita. 2013. No. 7. С. 120—125. http://dspace.pdpu.edu.ua/
bitstream/123456789/7041/1/Babatina.pdf
2. Ivashhenko V. V., Ivashhenko A. V. Sindrom e'mocional'nogo vy'goraniya u studentov medicinskogo vuza na klinicheskoj kafedre (o veroyatnosti vozniknoveniya i merax profilaktiki). Visnyk VDNZU «Ukrainska medychna stomatolohichna akademiia». 2013. T. 13, Vyp. 1 (41). S. 269—299. 3. Hrytsuk O. V. Emotsiini stany studentiv yak metakohni- tyvne utvorennia. Nauka i osvita. 2014. № 6. S. 30—34. 4. Hope V, Henderson M. Medical student depression, anxie- ty and distress outside North America: a systematic review. Med Educ. 2014 Oct;48(10):963-79. doi: 10.1111/medu.12512. PMID: 25200017. 5. Golovskaya I. G., Dalakova A. S. Vozniknovenie sindroma vy'goraniya na rannix e'tapax professional'nogo stanovleniya lichnosti. Nauka i osvita. 2013. № 7. S. 224—229. 6. Chugunov V. V. Norma v psixiatricheskom izmerenii : mono- grafiya. Lvov : Magnoliya-2006, 2021. 632 s. 7. Pereira MA, Barbosa MA, de Rezende JC, Damiano RF. Medical student stress: an elective course as a possibility of help. BMC Res Notes. 2015 Sep 10;8:430. doi: 10.1186/s13104- 015-1399-y. PMID: 26358029; PMCID: PMC4566435. 8. Slavin SJ, Chibnall JT. Finding the Why, Changing the How: Improving the Mental Health of Medical Students, Residents, and Physicians. Acad Med. 2016 Sep;91(9):1194-6. doi: 10.1097/ ACM.0000000000001226. PMID: 27166866. |