ГоловнаАрхiв номерiв2020Том 28, випуск 2 (103)Особливості непсихотичних психічних розладів у студентів залежно від спеціальності навчання
Назва статтi | Особливості непсихотичних психічних розладів у студентів залежно від спеціальності навчання | ||||
Автори |
Юрценюк Ольга Сидорівна |
||||
З рубрики | ДІАГНОСТИКА ТА ЛІКУВАННЯ ПСИХІЧНИХ ТА НАРКОЛОГІЧНИХ РОЗЛАДІВ | ||||
Рiк | 2020 | Номер журналу | Том 28, випуск 2 (103) | Сторінки | 52-54 |
Тип статті | Наукова стаття | Індекс УДК | 616.891-057.875 | Індекс ББК | - |
Анотацiя | DOI: https://doi.org/10.36927/2079-0325-V28-is2-2020-10 Стан здоров’я студентів вишів привертає все більшу увагу фахівців різних галузей медицини. Під час порівняння психічного здоров’я різних груп населення виявилося, що стосовно студентства ця проблема є найбільш актуальною. Метою дослідження було вивчення особливостей непсихотичних психічних розладів (НПР) у студентів залежно від спеціальності навчання, курсу навчання, статі. Протягом 2015—2017 рр., з дотриманням принципів біоетики та деонтології проведено суцільне комплексне обстеження 1235 студентів. Застосовані методи: клінічний, клініко-психопатологічний, клініко-епідеміологічний, клініко-анамнестичний, експериментально-психологічний та статистичний. В результаті проведеного дослідження виявлено, що з 1235 обстежених студентів у 317 осіб діагностовано НПР, що становило 25,67 %. В гендерному аспекті НПР виявлено у 97 (30,60 %) осіб чоловічої статі та 220 (69,40 %) осіб жіночої статі. Найбільшу схильність до розвитку НПР виявили у студентів спеціальностей «Педіатрія» та «Медична психологія» — 48,48 %, а найменшу — у студентів філософсько-теологічного факультету — 9,68 %. Найбільш схильними до розвитку НПР виявились студенти 1 та 5 курсів навчання. Отримані результати треба брати до уваги під час побудові системи профілактичних заходів та для своєчасного виявлення та лікування вищезгаданих розладів. |
||||
Ключовi слова | непсихотичні психічні розлади, студенти, спеціальності навчання, невротичні, пов’язані зі стресом та соматоформні розлади | ||||
Доступ до повної статтi pdf | Скачати | ||||
Перелiк використаної лiтератури |
1. Фальова О. Є., Заїка Є. В. Особистість та пізнавальні процеси студентів у ВНЗ: діагностика, розвиток, корекція : навч. посібник для ВНЗ. Краматорськ, 2005. 402 с. 2. Діагностичні критерії депресивних розладів на етапах надання медичної допомоги / Н. О. Марута, Т. В. Панько, В. Ю. Федченко [та ін.] // Український вісник психоневрології. 2017. Т. 25, вип. 1 (90). С. 135. URL: http: //nbuv.gov.ua/UJRN/ Uvp_2017_25_1_135. 3. Моисеева О. Ю. Психодиагностика индивидуальных особенностей личности. Часть 2. Психодиагностика характера : учебно-методическое пособие. Владивосток : Мор. гос. ун-т, 2007. 253 с. URL: http: //pedlib.ru/Books/5/0226/5_0226-1.shtml. 4. Чижкова М. Б. Структура личности студентов-первокурсников с разным уровнем адаптации к образовательной среде медицинского вуза // Интернет-журнал «Мир науки». 2017, Т. 5, № 3. URL: http: //mir-nauki.com/PDF/29PSMN317.pdf. 5. Осипчукова Е. В., Попова Н. В., Попова Е. В. Адаптация студентов в учреждениях высшего образования: факторный анализ // Современная высшая школа: инновационный аспект. 2016. Т. 8. № 4. С. 66—74. DOI: 10.7442/2071-9620-2016-8-4-66-74. |