ГоловнаАрхiв номерiв2014Том 22, випуск 3 (80)Сучасні тенденції підготовки фармацевтичних кадрів на післядипломному етапі
Назва статтi Сучасні тенденції підготовки фармацевтичних кадрів на післядипломному етапі
Автори Сологуб Вероніка Анатоліївна
З рубрики НА ДОПОМОГУ ПРАКТИЧНОМУ ЛІКАРЮ
Рiк 2014 Номер журналу Том 22, випуск 3 (80) Сторінки 174-176
Тип статті Наукова стаття Індекс УДК 614.253.4+615.014 Індекс ББК -
Анотацiя У статті наведено суть післядипломного навчання, яке полягає не в періодичному повторенні програми вищого закладу, а в послідовному вдосконаленні професійних умінь на основі нової інформації та досягнень фармацевтичної науки і практики. Стратегія розвитку системи післяди- пломної освіти повинна базуватись на багаторічному вітчизняному досвіді підготовки фармацевтичних кадрів та сучасних позитивних досягненнях світових освітянських систем. З цією метою необхідно проводити постійне безперервне навчання, що взаємопов’язує в систему різні види і форми навчання, які проводяться протягом всієї трудової діяльності фармацевтичних кадрів, для забезпечення постійного підтримання і підвищення кваліфікації та удосконалення професійної майстерності фахівців фармацевтичної галузі. Програмою реформи фармацевтичної освіти України з метою інтеграції в Європейське співтовариство передбачені принципові зміни в системі підготовки спеціалістів, спрямовані на підвищення професійної майстерності та конкурентоспроможності фахівців за умов виникнення ринку робочої сили і конкурентної системи в межах держави. Підготовка спеціалістів повинна проводитися за новими освіт- ньо-професійними програмами, що відповідають Міжнародній стандартній класифікації освіти (ISCED).Початковим етапом у системі післядипломного навчання провізорів є інтернатура, яка передбачає їхню професійну адаптацію за умов конкретного фармацевтичного підприємства. Первинна спеціалізація (інтернатура) є обов’язковою формою післядипломної підготовки випускників вищих фармацевтичних навчальних закладів, після закінчення якої присвоюється кваліфікація за фахом «Загальна фармація». Основним завданням інтернатури є підвищення рівня практичної підготовки випускників, їхньої професійної готовності до самостійної провізорської діяльності.
Ключовi слова фармація, безперервний професійний розвиток, післядипломна освіта
Доступ до повної статтi pdf Скачати
Перелiк
використаної
лiтератури
1. Управління фармацією : підручник для студентів вищих навчальних закладів / за ред. В. М. Толочка. — Х.: Вид-во НФаУ «Золоті сторінки», 2004. — С. 149—183.
2. Безперервний медичний професійний розвиток — нові стратегії передання знань / О. П. Мінцер, О. В. Голяновський, С. В. Денисенко [та ін.] // Медична освіта. — 2012. — № 2. — С. 55—56.
3. Вороненко Ю. В. Стратегії і методи навчання в післядипломній медичній освіті: навч.-метод. посібник / Ю. В. Вороненко, Т. Є. Бойченко. — К.: Вересень, 2004. — 160 с.
4. Керівництво для тренера. — К., 2006. — 91 с.
5. Кайдалова Л. Г. Модульна технологія навчання : навч.- метод. посібник для викладачів та студентів вищих навчальних закладів / Л. Г. Кайдалова, З. М. Мнушко. — Х.: Вид-во НФаУ «Золоті сторінки», 2002. — 84 с.
6. Вороненко Ю. В. Розвиток нових технологій у післядиплом- ній освіті лікарів і провізорів: тенденції, експертні висновки та реальні оцінки ефективності навчання / Ю. В. Вороненко, О. П. Мінцер // Медична освіта. — 2013. — № 2. — С. 19—23.
7. Comparison of the instructional efficacy of Internet-based CME with live interactive CME workshops; a randomized controlled trial / M. Fordis, J. E. King, C. M. Ballantyne [et al.] // JAMA. — 2005. — Vol. 294, № 9. — Р. 1043—1051.