ГоловнаАрхiв номерiв2014Том 22, випуск 3 (80)Сучасні тенденції підготовки фармацевтичних кадрів на післядипломному етапі
Назва статтi | Сучасні тенденції підготовки фармацевтичних кадрів на післядипломному етапі | ||||
Автори |
Сологуб Вероніка Анатоліївна |
||||
З рубрики | НА ДОПОМОГУ ПРАКТИЧНОМУ ЛІКАРЮ | ||||
Рiк | 2014 | Номер журналу | Том 22, випуск 3 (80) | Сторінки | 174-176 |
Тип статті | Наукова стаття | Індекс УДК | 614.253.4+615.014 | Індекс ББК | - |
Анотацiя | У статті наведено суть післядипломного навчання, яке полягає не в періодичному повторенні програми вищого закладу, а в послідовному вдосконаленні професійних умінь на основі нової інформації та досягнень фармацевтичної науки і практики. Стратегія розвитку системи післяди- пломної освіти повинна базуватись на багаторічному вітчизняному досвіді підготовки фармацевтичних кадрів та сучасних позитивних досягненнях світових освітянських систем. З цією метою необхідно проводити постійне безперервне навчання, що взаємопов’язує в систему різні види і форми навчання, які проводяться протягом всієї трудової діяльності фармацевтичних кадрів, для забезпечення постійного підтримання і підвищення кваліфікації та удосконалення професійної майстерності фахівців фармацевтичної галузі. Програмою реформи фармацевтичної освіти України з метою інтеграції в Європейське співтовариство передбачені принципові зміни в системі підготовки спеціалістів, спрямовані на підвищення професійної майстерності та конкурентоспроможності фахівців за умов виникнення ринку робочої сили і конкурентної системи в межах держави. Підготовка спеціалістів повинна проводитися за новими освіт- ньо-професійними програмами, що відповідають Міжнародній стандартній класифікації освіти (ISCED).Початковим етапом у системі післядипломного навчання провізорів є інтернатура, яка передбачає їхню професійну адаптацію за умов конкретного фармацевтичного підприємства. Первинна спеціалізація (інтернатура) є обов’язковою формою післядипломної підготовки випускників вищих фармацевтичних навчальних закладів, після закінчення якої присвоюється кваліфікація за фахом «Загальна фармація». Основним завданням інтернатури є підвищення рівня практичної підготовки випускників, їхньої професійної готовності до самостійної провізорської діяльності. | ||||
Ключовi слова | фармація, безперервний професійний розвиток, післядипломна освіта | ||||
Доступ до повної статтi pdf | Скачати | ||||
Перелiк використаної лiтератури |
1. Управління фармацією : підручник для студентів вищих
навчальних закладів / за ред. В. М. Толочка. — Х.: Вид-во НФаУ
«Золоті сторінки», 2004. — С. 149—183.
2. Безперервний медичний професійний розвиток — нові стратегії передання знань / О. П. Мінцер, О. В. Голяновський, С. В. Денисенко [та ін.] // Медична освіта. — 2012. — № 2. — С. 55—56. 3. Вороненко Ю. В. Стратегії і методи навчання в післядипломній медичній освіті: навч.-метод. посібник / Ю. В. Вороненко, Т. Є. Бойченко. — К.: Вересень, 2004. — 160 с. 4. Керівництво для тренера. — К., 2006. — 91 с. 5. Кайдалова Л. Г. Модульна технологія навчання : навч.- метод. посібник для викладачів та студентів вищих навчальних закладів / Л. Г. Кайдалова, З. М. Мнушко. — Х.: Вид-во НФаУ «Золоті сторінки», 2002. — 84 с. 6. Вороненко Ю. В. Розвиток нових технологій у післядиплом- ній освіті лікарів і провізорів: тенденції, експертні висновки та реальні оцінки ефективності навчання / Ю. В. Вороненко, О. П. Мінцер // Медична освіта. — 2013. — № 2. — С. 19—23. 7. Comparison of the instructional efficacy of Internet-based CME with live interactive CME workshops; a randomized controlled trial / M. Fordis, J. E. King, C. M. Ballantyne [et al.] // JAMA. — 2005. — Vol. 294, № 9. — Р. 1043—1051. |