ГоловнаАрхiв номерiв2014Том 22, випуск 2 (79)Особливості ставлення матері до дитини з аутистичними розладами
Назва статтi | Особливості ставлення матері до дитини з аутистичними розладами | ||||
Автори |
Стукан Людмила В'ячеславівна |
||||
З рубрики | ДІАГНОСТИКА ТА ЛІКУВАННЯ ПСИХІЧНИХ РОЗЛАДІВ | ||||
Рiк | 2014 | Номер журналу | Том 22, випуск 2 (79) | Сторінки | 124-127 |
Тип статті | Наукова стаття | Індекс УДК | 613.86 + 615.851 | Індекс ББК | - |
Анотацiя | Соціальні та психологічні проблеми дітей з розладами спектра аутизму негативно впливають на якість життя як хворої дитини, так і її близьких родичів, в першу чергу матері. Мікроклімат в сім'ї та всебічне розуміння матір'ю проблем дитини, має величезне значення при аутистичних розладах. Метою нашого дослідження було вивчення особливостей материнського ставлення до дітей з розладами спектра аутизму та окреслення напрямків психотерапевтичної корекції дезадаптивних форм виховання. Встановлено, що у сім'ях з порушенням сімейних відносин та ознаками дисфункціонування мали місце порушення емоційного контакту з дитиною, дистанціювання від неї або надмірна концентрація з тенденцією до авторитарності. Все вищевикладене вказує на необхідність розроблення і впровадження в практику комплексної системи медико-психологічного супроводу сімей, в яких виховується дитина с розладами спектра аутизму, що обов'язково включає заходи, спрямовані на зміцнення здоров'я сім'ї та підвищення успішності сімейного функціонування. | ||||
Ключовi слова | розлади спектра аутизму, сім'я, медико-психологічний супровід | ||||
Доступ до повної статтi pdf | Скачати | ||||
Перелiк використаної лiтератури |
1. Маркова М. В. Медико-психологическое сопровождение
семьи, воспитывающей ребенка с нарушением психического развития: идеология и эффективность внедрения / М. В. Маркова,
Т. Г. Ветрила // Таврический журнал психиатрии. — 2011. — Т. 15,
№ 3 (56). — С. 131—132.
2. Каган В. Е. Эпидемия детского аутизма? / В. Е. Каган // Вопросы психического здоровья детей и подростков. — 2003 (3). — № 1. — С. 7—10. 3. Питерс Т. Аутизм: от теоретического понимания к педагогическому воздействию / Т. Питерс. — М.: Владос, 2003. — 240 с. 4. Марценковский, И. А. Возможности профилактики, особенности диагностики и лечения расстройств из спектра аутизма (резюме по итогам десятилетней программы исследований) / И. А. Марценковский // Здоров'я України. — 2012. — С. 66—68. 5. Иванов Е. С. Аутизм и интеллектуальная недостаточность у детей / Е. С. Иванов // Материалы науч.-практ. конф. «Ананьевские чтения». — СПб.: Изд-во СПбГУ, 2005. — С. 118—123. 6. Никольская О. С. Аутичный ребенок. Пути помощи / Никольская О. С., Баенская Е. Р., Либлинг М. М. Изд. 3-е, стер. — М.: Теревинф, 2005. — 288 с. 7. Кришталь В. В. Системный подход к диагностике, психотерапии и психопрофилактике нарушения здоровья семьи / В. В. Кришталь, И. А. Семенкина // Международный медицинский журнал. — 2000. — Т. 6, № 1. — С. 11—15. 8. Левченко И. Ю. Психологическая помощь семье, воспитывающей ребенка с отклонениями в развитии / И. Ю. Левченко, В. В. Ткачева. — М.: Просвещение, 2008. — 239 с. 9. Baron-Cohen S. Does the autistic child have a "theory of mind"? / Baron-Cohen S., Leslie A. M., Frith U. // Cognition. — 1985. — Vol. 21. — N 1. — P. 37—46. 10. Практическая психодиагностика. Методики и тесты : учебное пособие / под ред. Д. Я. Райгородского. — Самара : «Бахрах-М», 2001. — 672 с. |