Тип статті
Рубрика
Анотація
У процесі роботи проведено комплексне клініко-психологічне, клініко-анамнестичне та психодіагностичне обстеження 372 іноземних студентів англомовної форми навчання І—VІ курсів Харківського національного медичного університету. І група — студенти з Індії (194 особи); ІІ група — студенти з країн Близького Сходу (96 осіб); ІІІ група — студенти з країн Африки (82 особи). Патологічні рівні психологічної дезадаптації (високий та виражений) діагностовано у 26,6% студентів з Індії, 30,6% студентів з країн Близького Сходу та 40,0% студентів з африканських країн, що свідчить про диференційовану вразливість залежно від культурної дистанції та соціально-економічних чинників. Клініко-психологічна структура дезадаптивних станів іноземних студентів представлена астено-депресивним (23,1% обстежених І групи, 15,8% ІІ групи та 25,6% ІІІ групи), гіперстезичним (29,9%, 29,8%, 22,2% відповідно), тривожним (25,5% І групи, 18,9 % ІІ групи та 31,1 % ІІІ групи) та дисфоричним (21,5%, 35,5% та 21,1% відповідно) варіантами.
Психологічна дезадаптація іноземних студентів в умовах воєнного стану характеризується специфічними рисами, що відрізняються від класичних адаптаційних розладів мирного часу. Поєднання травматичного стресу, культурної дезорієнтації та порушення освітнього процесу створює унікальний симптомокомплекс, який потребує розробки спеціалізованих діагностичних критеріїв та інноваційних психотерапевтичних протоколів.
Сторінки
Рік / Номер журналу
Перелiк використаної лiтератури
Науково-практичний медичний журнал
ДУ «ІНПН імені
П.В. ВОЛОШИНА
НАМН УКРАЇНИ»