Український вісник ПСИХОНЕВРОЛОГІЇ

Науково-практичний медичний журнал
ISSN 2079-0325(p)
DOI 10.36927/2079-0325

ПСИХОЛОГІЧНА ДЕЗАДАПТАЦІЯ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ АНГЛОМОВНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ

Тип статті

Рубрика

Індекс УДК:

Анотація

У процесі роботи проведено комплексне клініко-психологічне, клініко-анамнестичне та психодіагностичне обстеження 372 іноземних студентів англомовної форми навчання І—VІ курсів Харківського національного медичного університету. І група — студенти з Індії (194 особи); ІІ група — студенти з країн Близького Сходу (96 осіб); ІІІ група — студенти з країн Африки (82 особи). Патологічні рівні психологічної дезадаптації (високий та виражений) діагностовано у 26,6% студентів з Індії, 30,6% студентів з країн Близького Сходу та 40,0% студентів з африканських країн, що свідчить про диференційовану вразливість залежно від культурної дистанції та соціально-економічних чинників. Клініко-психологічна структура дезадаптивних станів іноземних студентів представлена астено-депресивним (23,1% обстежених І групи, 15,8% ІІ групи та 25,6% ІІІ групи), гіперстезичним (29,9%, 29,8%, 22,2% відповідно), тривожним (25,5% І групи, 18,9 % ІІ групи та 31,1 % ІІІ групи) та дисфоричним (21,5%, 35,5% та 21,1% відповідно) варіантами.

Психологічна дезадаптація іноземних студентів в умовах воєнного стану характеризується специфічними рисами, що відрізняються від класичних адаптаційних розладів мирного часу. Поєднання травматичного стресу, культурної дезорієнтації та порушення освітнього процесу створює унікальний симптомокомплекс, який потребує розробки спеціалізованих діагностичних критеріїв та інноваційних психотерапевтичних протоколів.

Сторінки

Рік / Номер журналу

Перелiк використаної лiтератури

  1. Six months of war: a first-wave study of stress, anxiety, and depression in Ukraine / Kurapov A, Danyliuk I, Loboda A, et al. // Front Psychiatry. 2023. Vol. 14:1190465. DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyt.2023.1190465
  2. Непорада І. М. Адаптація студентів-першокурсників до дистанційного навчання в умовах воєнного стану // Імідж сучасного педагога. 2023. № 1 (208). С. 39—44. DOI: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-1(208)-39-44
  3. Особливості стресового реагування здобувачів вищої медичної освіти в умовах воєнного часу / Бєлов О. О., Маркова М. В., Новицький А. В. [та ін.] // Український вісник психоневрології. 2024. Т. 32, вип. 4 (121). С. 4—9. DOI: https://doi.org/10.36927/2079-0325-V32-is4-2024-1
  4. Пшук Н. Г., Бєлов О. О., Новицький А. В. Психосоціальна дезадаптація та якість життя студентів медичних закладів вищої освіти в умовах воєнного часу // Український вісник психоневрології. 2023. Т. 31, вип. 2 (115). С. 69—74. DOI: https://doi.org/10.36927/2079-0325-V31-is2-2023-9
  5. Дослідження рівня особистісної резилієнтності здобувачів вищої освіти різних галузей знань під час воєнного стану в Україні / Огоренко В. В., Шустерман Т. Й., Ніколенко А. Є. [та ін.] // Український вісник психоневрології. 2025. Т. 33, вип. 1 (122). С. 54—58. DOI: https://doi.org/10.36927/2079- 0325-V33-is1-2025-8
  6. Кокун О. М., Мельничук Т. І. Резилієнс-довідник: практичний посібник. Київ : Інститут психології імені Г. С. Костюка НАН України; 2023. 25 с. DOI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/734632/1/Довідник.pdf
  7. Дмитрук Л. Проблема адаптації українських та іноземних студентів-першокурсників до навчального процесу // Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. 2019. Вип. 2. С. 32—38. DOI: https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2019.168360
  8. Тихоновський О. В. Адаптація студентів-іноземців до навчання в Україні // Медична освіта. 2015;(1). DOI: https://doi.org/10.11603/me.v0i1.4186
  9. Ордатій Н., Ангелська В. Дослідження стану психологічного здоров’я студентів-медиків в умовах воєнного стану // Психосоматична медицина та загальна практика. 2024. Т. 9. № 1. DOI: https://doi.org/10.26766/pmgp.v9i1.496