Український вісник ПСИХОНЕВРОЛОГІЇ

Науково-практичний медичний журнал
ISSN 2079-0325(p)
DOI 10.36927/2079-0325

ОСОБЛИВОСТІ ОСОБИСТОСТІ ІНОЗЕМНИХ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ НА РІЗНИХ ЕТАПАХ НАВЧАННЯ ТА ЇХ ВПЛИВ НА ФОРМУВАННЯ РОЗЛАДІВ АДАПТАЦІЇ

Тип статті

Рубрика

Індекс УДК:

Анотація

Ця стаття присвячена особливостям особистості іноземних здобувачів вищої медичної освіти на  різних етапах навчання. Дослідження проведено протягом 2019—2020  рр. В  ньому взяли участь 154  іноземні здобувачі, що  навчались на  базі Дніпровського державного медичного університету. Залежно від  етапу навчання вони були поділені на  дві групи: іноземні слухачі підготовчого відділення (група  1) та  іноземні здобувачі 1, 2 курсів (група 2). У роботі використовували методику напівструктурованого клінічного інтерв’ю зі  спеціально розробленою нами анкетою та  методику «Акцентуації характеру та темпераменту особистості» Леонгарда — Шмішека (1970). За результатами клініко-психопатологічного дослідження встановлено, що у досліджуваних групи 1 у 12 разів частіше спостерігалась норма, тоді як  у  досліджуваних групи  2 удвічі частіше спостерігається R53 та  у  2,3  рази  — F43.22. Тобто окреслювалась тенденція поступового поглиблення психопатологічного процесу при переході на наступний етап навчання. Також встановлено статистичну однорідність досліджуваних груп 1 та 2 стосовно типів особистості, що свідчить про вираженіший вплив саме зовнішніх чинників у ґенезі формування психопатологічних порушень. Отже, отримані результати підтверджують нагальну потребу розробки заходів профілактики, ранньої діагностики та  корекції розладів адаптації іноземних здобувачів вищої освіти на  різних етапах навчання.

Сторінки

Рік / Номер журналу

Перелiк використаної лiтератури

  1. Zorach I.  A.  Adjustment to  higher education among students with mental health disorders / Inbar Aharoni Zorach, Orly Lipka // Higher education research & development. 2022. P. 1—17. DOI: https://doi.org/10.1080/07294360.2022.2052815.
  2. Lung F.-W. The premorbid personality in military students with adjustment disorder / For-Wey Lung, Fei-Yin Lee, Bih-Ching Shu // Military psychology. 2006. Vol. 18, no. 1. P. 77—88. DOI: https://doi.org/10.1207/s15327876mp1801_5.
  3. Adjustment disorders in international students studying in English during a pandemic / I. V. Leshchyna, Yu. O. Asieieva, O. V. Vasylieva [et  al.]  // Revista amazonia investiga. 2021. Vol. 10, no. 48. P. 200—208. DOI: https://doi.org/10.34069/ai/2021.48.12.21.
  4. Никоненко Ю. П. Психологічні чинники порушення адаптації у  студентів ВНЗ  // «Досвід особистості: теорія і практика» : збірник матеріалів ІХ Міжнародної науково-практичної конференції (м. Ніжин, 27—28 лютого 2020 р.). Ніжин, 2020. С. 181—185. URI: http://www.ndu.edu.ua/storage/2020/zbirn_9_conf.pdf.
  5. Podolska L. V. , Quality of life of foreign students of higher medical education with adjustment disorders / L. V. Podolska, T. Y. Shusterman, L. M. Yuryeva // Bulletin of problems biology and medicine. Issue 4 (167), 2022. P. 204—209. DOI: https://doi.org/10.29254/2077-4214-2022-4-167-204-209.
  6. Interpersonal problems and acculturative stress over time among Chinese international students from mainland China and Taiwan / [Qi, W. (G.), Wang, K. T., Pincus, A. L., & Wu, L. Z.] // Asian american journal of psychology. 2018. Vol. 9, no. 3. P. 237—246. DOI: https://doi.org/10.1037/aap0000119.
  7. Синявська Н. Я. Визначення типу особистості студентів-медиків як  адаптаційного потенціалу для  формування майбутніх лікарів  // Наукові записки міжнародного гуманітарного університету. 2022. С. 213—233. DOI: http://ir.librarynmu.com/handle/123456789/4472.
  8.  Киричук В. С. Взаємозв’язок типів психологічного захисту і акцентуацій характеру у студентів : автореферат, магістерська робота ; Чорноморський національний університет імені Петра Могили. Миколаїв, 2020. 15 с. DOI: https://krs.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/922.
  9. Clinical validity and intrareader and test-retest reliability of the Structured Clinical Interview for DSM‐5 — Clinician Version (SCID‐5‐CV) / Flávia L. Osório, Sonia Regina Loureiro, Jaime Eduardo C. Hallak [et  al.]  // Psychiatry and Clinical Neurosciences. 2019. Vol. 73, no. 12. P. 754—760. DOI: https://doi.org/10.1111/pcn.12931.
  10. Schmieschek H. Fragebogen zur Ermittlung akzentuierter Persönlichkeiten // Psychiatrie, Neurologie und medizinische Psychologie. 1970. Vol. 22, no. 10. P. 378—381.