Український вісник ПСИХОНЕВРОЛОГІЇ

Науково-практичний медичний журнал
ISSN 2079-0325(p)
DOI 10.36927/2079-0325

СИТУАТИВНА ТРИВОГА ТА ОСОБИСТІСНА ТРИВОЖНІСТЬ У ІНОЗЕМНИХ ЗДОБУВАЧІВ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ НА РІЗНИХ ЕТАПАХ НАВЧАННЯ

Тип статті

Рубрика

Індекс УДК:

Анотація

Цю статтю присвячено виявленню особливостей ситуативної тривоги та особистісної тривожності у іноземних здобувачів медичної освіти на різних етапах навчання. Обстежено 154 іноземних здобувача Дніпровського державного медичного університету, які залежно від етапу навчання були поділені на дві групи: іноземні слухачі підготовчого відділення (група 1) та іноземні здобувачі 1—2 курсу (група 2). У роботі використовували методику напівструктурованого клінічного інтерв’ю  зі  спеціально розробленою нами анкетою та  «Інтегративний тест тривожності» (ІТТ) за  Бізюк  А.  П  та  співавт. Встановлено, що  найпоширенішим діагнозом у  досліджених групи  1 був Z73.2 «Недостатність відпочинку та розслаблення» (36 %), тоді як у групі 2 — F43.22 «Розлади адаптації, змішана тривожно-депресивна реакція» (30 %) та R53 «Недомагання та втома» (30 %), тобто при переході на наступний етап навчання спостерігалась тенденція до поступового поглиблення психопатологічного процесу у бік порушень адаптації. Аналіз даних ІТТ підтвердив отримані результати. Зокрема, найвищий рівень тривоги спостерігався у  здобувачів групи  2, водночас у групі 1 частіше переважала її фізіологічна форма, а у групі 2 — патологічна. Детальне вивчення складників шкали ситуативної тривоги показало, що досліджувані групи 1 у 1,7 раза частіше відчували низьку соціальну захищеність, тоді як  досліджувані групи  2  — у  3,9  раза частіше мали астенічний компонент тривоги. Оцінка загального показника особистісної тривоги не показала достовірної різниці за всіма його рівнями. Лише за астенічним складником у здобувачів групи 2 були відзначені у 3,2 раза вищі показники, ніж у групі 1. Отримані результати наголошують на потребі подальшої розробки диференційованих заходів корекції та превенції психопатологічних порушень, завдяки зниженню рівня ситуативної тривоги та  особистісної тривожності у  іноземних здобувачів медичної освіти на  різних етапах навчання.

Сторінки

Рік / Номер журналу

Перелiк використаної лiтератури

  1. Уровень депрессии и тревоги среди студентов, обучающихся в медицинском университете Украины / [Гусакова И. В., Омельченко О. Д., Николаенко О. А., Богомаз О. В.] // Juvenis scientia. 2017. № 2. С. 13—15. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/uroven-depressii-itrevogi-sredi-studentov-obuchayuschihsya-vmeditsinskom-universitete-ukrainy.
  2. Герасимова О. Ю. Тревожные расстройства у студентов медицинского университета / О. Ю. Герасимова, Л. Н. Семченко // Психология. Психофизиология. 2020. Т.  13, №  С. 30—38.
  3. Соціально-cтpecoвi розлади (клініка, діагностика, профілактика) / колективна монографія за ред. проф. П. В. Волошина, проф. Н. О. Марути. Харків : Строков Д. В., 2016. 335 с.
  4. Кочергина К. Н. Анализ уровня личностной и ситуативной тревожности у студентов медицинского университета / К. Н. Кочергина, Р. А. Кочергина // Международный студенческий научный вестник. 2017. № 6. URL: https://www.eduherald.ru/ru/article/view?id=17877.
  5. Юрценюк О. С. Особливості непсихотичних психічних розладів у студентів залежно від спеціальності навчання // Український вісник психоневрології. 2021. Т. 28, вип. 2 (103). С. 52—54. DOI: https://doi.org/10.36927/2079-0325-V29-is2-2021-9.
  6. Positive mental health and adjustment following lifestressors among young adults / Inga Truskauskaite-Kuneviciene, Evaldas Kazlauskas, Ruta Ostreikaite-Jurevice [et al.] // Current Psychology. 2020. DOI: https://doi.org/10.1007/s12144-020-00714-3.
  7. Who is a tired student? Fatigue and its predictors from a gender perspective / Agata Zdun-Ryżewska, Natalia Nadrowska, Krzysztof Basiński [et al.] // Journal of University Teaching & Learning Practice. 2021. Vol. 18(6). P. 139—154. DOI: https://doi.org/10.53761/1.18.6.10.
  8. Состояние тревожности и мотивация к учебной деятельности иностранных и российских студентов в медицинском вузе / І. В. Старикова [и др.] // Научное обозрение. Педагогические науки. 2018. № 3. С. 58—61.
  9. Clinical validity and intrarater and test-retest reliability of the Structured Clinical Interview for DSM‐5  — Clinician Version (SCID‐5‐CV) / Flávia L. Osório, Sonia Regina Loureiro, Jaime Eduardo C. Hallak [et  ]  // Psychiatry and Clinical Neurosciences. 2019. Vol. 73, no. 12. P. 754—760. DOI: https://doi.org/10.1111/pcn.12931.
  10. Бизюк А. П. Применение интегративного теста тревожности (ИТТ) / А. П. Бизюк. СПб. : Санкт-Петербургский научно-исследовательский психоневрологический институт им. В. М. Бехтерева, 2005. 22 с.