Тип статті
Рубрика
Ключовi слова
Анотація
Актуальність проблеми непсихотичних психічних розладів (НПР) у студентів не втрачає свого значення, а навпаки — як мінімум популяризація цього феномена в масах, диктує безліч причин вивчати це питання, вести статистику і виявляти потенційних «кандидатів» з цим видом розладів.
Мета дослідження — створити систему комплексної діагностики, профілактики, психотерапії та фармакотерапії НПР у студентів вищих навчальних закладів та визначити її ефективність.
Протягом 2015—2017 рр., з дотриманням принципів біоетики та деонтології проведено суцільне комплексне обстеження 1235 студентів. Застосовані методи: клінічний, клініко-психопатологічний, клініко-епідеміологічний, клініко-анамнестичний, експериментально-психологічний та статистичний.
В результаті дослідження НПР було діагностовано у 317 (25,67 %) студентів, зокрема у 97 (30,60 %) чоловіків та 220 (69,40 %) жінок. Аналізуючи якість запропонованого нами комплексного лікування, ми порівнювали групи студентів, під час лікування яких було впроваджено створену нами комплексну оригінальну систему діагностики, лікування, профілактики — ІА «комплексна» група та студентів, що отримували стандартне лікування — ІБ «стандартна група». Рівень особистісної тривожності зменшився у вірогідно більшої кількості — 103 (58,19 %) студентів, які отримували наше комплексне лікування, тимчасом як цей показник зменшився лише у 3 (9,09 %) осіб ІБ «стандартної» групи (p < 0,05). Рівень алекситимії знизився на порядок у 98 (55,38 %) хворих ІА групи та 6 (18,18 %) студентів ІБ групи (p < 0,05).
Отже, впровадження комплексної диференційованої психотропної терапії в традиційний комплекс лікування поліпшило редукцію психічних розладів у хворих на НПР у 3,28 раза (у середньому), що підтверджено за допомогою психодіагностичних методик, що перелічені вище.
Сторінки
Рік / Номер журналу
Перелiк використаної лiтератури
Науково-практичний медичний журнал
ДУ «ІНПН імені
П.В. ВОЛОШИНА
НАМН УКРАЇНИ»