ГоловнаАрхiв номерiв2023Том 31, випуск 1 (114)Особливості особистості іноземних здобувачів вищої медичної освіти на різних етапах навчання та їх вплив на формування розладів адаптації
Назва статтi | Особливості особистості іноземних здобувачів вищої медичної освіти на різних етапах навчання та їх вплив на формування розладів адаптації | ||||
Автори |
Подольська Людмила Володимирівна Юр’єва Людмила Миколаївна |
||||
З рубрики | ДІАГНОСТИКА ТА ЛІКУВАННЯ НЕВРОЛОГІЧНИХ, ПСИХІЧНИХ ТА НАРКОЛОГІЧНИХ РОЗЛАДІВ | ||||
Рiк | 2023 | Номер журналу | Том 31, випуск 1 (114) | Сторінки | 92-96 |
Тип статті | Наукова стаття | Індекс УДК | 61:378.091.046:159.972]-054.6 | Індекс ББК | - |
Анотацiя | DOI: https://doi.org/10.36927/2079-0325-V31-is1-2023-13 Ця стаття присвячена особливостям особистості іноземних здобувачів вищої медичної освіти на різних етапах навчання. Дослідження проведено протягом 2019—2020 рр. В ньому взяли участь 154 іноземні здобувачі, що навчались на базі Дніпровського державного медичного університету. Залежно від етапу навчання вони були поділені на дві групи: іноземні слухачі підготовчого відділення (група 1) та іноземні здобувачі 1, 2 курсів (група 2). У роботі використовували методику напівструктурованого клінічного інтерв’ю зі спеціально розробленою нами анкетою та методику «Акцентуації характеру та темпераменту особистості» Леонгарда — Шмішека (1970). За результатами клініко-пси- хопатологічного дослідження встановлено, що у досліджуваних групи 1 у 12 разів частіше спостерігалась норма, тоді як у досліджуваних групи 2 удвічі частіше спостерігається R53 та у 2,3 рази — F43.22. Тобто окреслювалась тенденція поступового поглиблення психопатологічного процесу при переході на наступний етап навчання. Також встановлено статистичну однорідність досліджуваних груп 1 та 2 стосовно типів особистості, що свідчить про вираженіший вплив саме зовнішніх чинників у ґенезі формування психопатологічних порушень. Отже, отримані результати підтверджують нагальну потребу розробки заходів профілактики, ранньої діагностики та корекції розладів адаптації іноземних здобувачів вищої освіти на різних етапах навчання. |
||||
Ключовi слова | іноземні здобувачі, особистість, розлади адаптації, психометрія | ||||
Доступ до повної статтi pdf | Скачати | ||||
Перелiк використаної лiтератури |
1. Zorach I. A. Adjustment to higher education among
students with mental health disorders / Inbar Aharoni Zorach,
Orly Lipka // Higher education research & development. 2022.
P. 1—17. DOI: https://doi.org/10.1080/07294360.2022.2052815.
2. Lung F.-W. The premorbid personality in military students with adjustment disorder / For-Wey Lung, Fei-Yin Lee, Bih-Ching Shu // Military psychology. 2006. Vol. 18, no. 1. P. 77—88. DOI: https://doi.org/10.1207/s15327876mp1801_5. 3. Adjustment disorders in international students studying in English during a pandemic / I. V. Leshchyna, Yu. O. Asieieva, O. V. Vasylieva [et al.] // Revista amazonia investiga. 2021. Vol. 10, no. 48. P. 200—208. DOI: https://doi.org/10.34069/ ai/2021.48.12.21. 4. Никоненко Ю. П. Психологічні чинники порушення адаптації у студентів ВНЗ // «Досвід особистості: теорія і практика» : збірник матеріалів ІХ Міжнародної науково-прак- тичної конференції (м. Ніжин, 27—28 лютого 2020 р.). Ніжин, 2020. С. 181—185. URI: http://www.ndu.edu.ua/storage/2020/ zbirn_9_conf.pdf. 5. Podolska L. V. , Quality of life of foreign students of higher medical education with adjustment disorders / L. V. Podolska, T. Y. Shusterman, L. M. Yuryeva // Bulletin of problems biology and medicine. Issue 4 (167), 2022. P. 204—209. DOI: https:// doi.org/10.29254/2077-4214-2022-4-167-204-209. 6. Interpersonal problems and acculturative stress over time among Chinese international students from mainland China and Taiwan / [Qi, W. (G.), Wang, K. T., Pincus, A. L., & Wu, L. Z.] // Asian american journal of psychology. 2018. Vol. 9, no. 3. P. 237—246. DOI: https://doi.org/10.1037/aap0000119. 7. Синявська Н. Я. Визначення типу особистості сту- дентів-медиків як адаптаційного потенціалу для форму- вання майбутніх лікарів // Наукові записки міжнародного гуманітарного університету. 2022. С. 213—233. DOI: http:// ir.librarynmu.com/handle/123456789/4472. 8. Киричук В. С. Взаємозв’язок типів психологічного захисту і акцентуацій характеру у студентів : автореферат, магістерська робота ; Чорноморський національний універ- ситет імені Петра Могили. Миколаїв, 2020. 15 с. DOI: https:// krs.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/922. 9. Clinical validity and intrarater and test-retest reliability of the Structured Clinical Interview for DSM‐5 — Clinician Version (SCID‐5‐CV) / Flávia L. Osório, Sonia Regina Loureiro, Jaime Eduardo C. Hallak [et al.] // Psychiatry and Clinical Neurosciences. 2019. Vol. 73, no. 12. P. 754—760. DOI: https:// doi.org/10.1111/pcn.12931. 10. Schmieschek H. Fragebogen zur Ermittlung akzentuierter Persönlichkeiten // Psychiatrie, Neurologie und medizinische Psychologie. 1970. Vol. 22, no. 10. P. 378—381. |