ГоловнаАрхiв номерiв2022Том 30, випуск 3 (112)Ситуаційна тривога та особистісна тривожність у іноземних здобувачів медичної освіти на різних етапах навчання
Назва статтi | Ситуаційна тривога та особистісна тривожність у іноземних здобувачів медичної освіти на різних етапах навчання | ||||
Автори |
Юр’єва Людмила Миколаївна Шустерман Тамара Йосипівна Подольська Людмила Володимирівна |
||||
З рубрики | ДІАГНОСТИКА ТА ЛІКУВАННЯ НЕВРОЛОГІЧНИХ, ПСИХІЧНИХ ТА НАРКОЛОГІЧНИХ РОЗЛАДІВ | ||||
Рiк | 2022 | Номер журналу | Том 30, випуск 3 (112) | Сторінки | 127-132 |
Тип статті | Наукова стаття | Індекс УДК | 61:378.046-054.6:616.89-008:159.938.3 | Індекс ББК | - |
Анотацiя | DOI: https://doi.org/10.36927/2079-0325-V30-is3-2022-95 Цю статтю присвячено виявленню особливостей ситуативної тривоги та особистісної тривож- ності у іноземних здобувачів медичної освіти на різних етапах навчання. Обстежено 154 іноземних здобувача Дніпровського державного медичного університету, які залежно від етапу навчання були поділені на дві групи: іноземні слухачі підготовчого відділення (група 1) та іноземні здобу- вачі 1—2 курсу (група 2). У роботі використовували методику напівструктурованого клінічного інтерв’ю зі спеціально розробленою нами анкетою та «Інтегративний тест тривожності» (ІТТ) за Бізюк А. П та співавт. Встановлено, що найпоширенішим діагнозом у досліджених групи 1 був Z73.2 «Недостатність відпочинку та розслаблення» (36 %), тоді як у групі 2 — F43.22 «Розлади адаптації, змішана тривожно-депресивна реакція» (30 %) та R53 «Недомагання та втома» (30 %), тобто при переході на наступний етап навчання спостерігалась тенденція до поступового по- глиблен ня психопатологічного процесу у бік порушень адаптації. Аналіз даних ІТТ підтвердив отримані результати. Зокрема, найвищий рівень тривоги спостерігався у здобувачів групи 2, водночас у групі 1 частіше переважала її фізіологічна форма, а у групі 2 — патологічна. Детальне вивчення складників шкали ситуативної тривоги показало, що досліджувані групи 1 у 1,7 раза частіше відчували низьку соціальну захищеність, тоді як досліджувані групи 2 — у 3,9 раза частіше мали астенічний компонент тривоги. Оцінка загального показника особистісної тривоги не показала достовірної різниці за всіма його рівнями. Лише за астенічним складником у здо- бувачів групи 2 були відзначені у 3,2 раза вищі показники, ніж у групі 1. Отримані результати наголошують на потребі подальшої розробки диференційованих заходів корекції та превенції психопатологічних порушень, завдяки зниженню рівня ситуативної тривоги та особистісної тривожності у іноземних здобувачів медичної освіти на різних етапах навчання. |
||||
Ключовi слова | іноземні здобувачі, ситуативна тривога, особистісна тривожність, розлади адаптації, психометрія | ||||
Доступ до повної статтi pdf | Скачати | ||||
Перелiк використаної лiтератури |
1. Уровень депрессии и тревоги среди студентов, обучаю- щихся в медицинском университете Украины / [Гусакова И. В., Омельченко О. Д., Николаенко О. А., Богомаз О. В.] // Juvenis scientia. 2017. № 2. С. 13—15. URL: https://cyberleninka.ru/ article/n/uroven-depressii-itrevogi-sredi-studentov-obuchay- uschihsya-vmeditsinskom-universitete-ukrainy. 2. Герасимова О. Ю. Тревожные расстройства у студентов медицинского университета / О. Ю. Герасимова, Л. Н. Сем- ченко // Психология. Психофизиология. 2020. Т. 13, № 4. С. 30—38. 3. Соціально-cтpecoвi розлади (клініка, діагностика, про- філактика) / колективна монографія за ред. проф. П. В. Воло- шина, проф. Н. О. Марути. Харків : Строков Д. В., 2016. 335 с. 4. Кочергина К. Н. Анализ уровня личностной и ситуа- тивной тревожности у студентов медицинского универси- тета / К. Н. Кочергина, Р. А. Кочергина // Международный студенческий научный вестник. 2017. № 6. URL: https://www. eduherald.ru/ru/article/view?id=17877. 5. Юрценюк О. С. Особливості непсихотичних психічних розладів у студентів залежно від спеціальності навчання // Український вісник психоневрології. 2021. Т. 28, вип. 2 (103). С. 52—54. DOI: https://doi.org/10.36927/2079-0325-V29- is2-2021-9. 6. Positive mental health and adjustment following life- stressors among young adults / Inga Truskauskaite-Kuneviciene, Evaldas Kazlauskas, Ruta Ostreikaite-Jurevice [et al.] // Current Psychology. 2020. DOI: https://doi.org/10.1007/s12144-020- 00714-3. 7. Who is a tired student? Fatigue and its predictors from a gender perspective / Agata Zdun-Ryżewska, Natalia Nadrowska, Krzysztof Basiński [et al.] // Journal of University Teaching & Learning Practice. 2021. Vol. 18(6). P. 139—154. DOI: https:// doi.org/10.53761/1.18.6.10. 8. Состояние тревожности и мотивация к учебной дея- тельности иностранных и российских студентов в меди- цинском вузе / І. В. Старикова [и др.] // Научное обозрение. Педагогичес кие науки. 2018. № 3. С. 58—61. 9. Clinical validity and intrarater and test-retest reliability of the Structured Clinical Interview for DSM‐5 — Clinician Version (SCID‐5‐CV) / Flávia L. Osório, Sonia Regina Loureiro, Jaime Eduardo C. Hallak [et al.] // Psychiatry and Clinical Neurosciences. 2019. Vol. 73, no. 12. P. 754—760. DOI: https:// doi.org/10.1111/pcn.12931. 10. Бизюк А. П. Применение интегративного теста тре- вожности (ИТТ) / А. П. Бизюк. СПб. : Санкт-Петербургский научно-исследовательский психоневрологический институт им. В. М. Бехтерева, 2005. 22 с. |